Hoe u onze zorg ervaart én helpt verbeteren

duimen_omhoog-veel

Elk jaar vullen zo’n 6.000 patiënten een vragenlijst in, waarin zij aangeven hoe zij de zorg van het St. Antonius Ziekenhuis ervaren. De zorg op de poli’s in het St. Antonius in 2019 kreeg van patiënten rapportcijfer 8,3 en de zorg op de verpleegafdelingen scoorde een 8,5.

In 2019 hebben patiënten de zorg van het St. Antonius als iets beter ervaren dan het jaar daarvoor. In 2018 kreeg de zorg op de poliklinieken een 8,2 van patiënten en de verpleegafdelingen een 8,2. Ook zijn er in 2019 meer patiënten die het St. Antonius als ziekenhuis aanbevelen aan anderen. Het ziekenhuis is blij en best een beetje trots op deze cijfers, maar kijkt graag ook naar wat nog beter kan.

Kansen voor verbetering

Dankzij de ingevulde vragenlijsten komt het St. Antonius erachter wat verbeterpunten zijn en waar kansen liggen. Zo gaven patiënten aan dat ze het prettig vinden om beter geïnformeerd te worden over de wachttijd als zij een afspraak hebben op de polikliniek. Ook kwam naar voren dat patiënten graag meer willen meebeslissen over hun behandeling en dat de informatie bij ontslag uit het ziekenhuis ook beter kan. Verder zouden patiënten graag nog lekkerder te eten krijgen en zouden ze het fijn vinden om ook te kunnen eten op flexibele tijdstippen. Al met al mooie en zeer waardevolle input waar het St. Antonius graag mee aan de slag gaat.

Dank

Het St. Antonius bedankt graag alle patiënten die aan de ervaringsonderzoeken meewerken. Het ziekenhuis waardeert het dat patiënten de tijd en moeite nemen om hun feedback te geven. Het geeft waardevolle inzichten in wat patiënten ervaren tijdens hun zorgproces in het ziekenhuis en wat voor hen belangrijk is. Het is een mooi voorbeeld van hoe het St. Antonius samen met patiënten de zorg wil verbeteren.

Uw ervaring delen

Wil u uw ervaring ook met ons delen? Dat kan op verschillende manieren. Lees er hier meer over.