Internationale aandacht voor St. Antonius

Interview met voorzitter Raad van Bestuur in Healthcare Outlook

Magazine healthcare outlook

Persoonsgerichte zorg, onderwijs, innovatie en onderzoek zijn topprioriteiten voor het St. Antonius Ziekenhuis. Luc Demoulin, voorzitter van de Raad van Bestuur, sprak hierover met Healthcare Outlook. Een online magazine met de recentste ontwikkelingen en bedrijfsverhalen uit de wereldwijde gezondheidszorgsector.

"De bevolking groeit en mensen worden ouder, waardoor de vraag naar zorg toeneemt. Net als andere ziekenhuizen in Nederland, heeft het St. Antonius ook een tekort aan zorgpersoneel. Dit brengt uitdagingen met zich mee. Artsen en verpleegkundigen in ons ziekenhuis zoeken manieren om meer mensen te helpen met hetzelfde aantal medewerkers. We doen experimenten om te kijken wat werkt, en als het succesvol is, delen we dit met andere ziekenhuizen," vertelt Luc Demoulin aan Healthcare Outlook.

Vooruitkijkend naar de toekomst benadrukt Luc Demoulin het belang van digitale ontwikkelingen. Daarbij handelen wij op basis van recente en innovatieve bevindingen en eigen onderzoeken. Het St. Antonius maakt kwaliteit van zorg meetbaar en geeft patiënten inzicht in de uitkomsten. Deze uitkomsten gebruiken we om onze zorg continu te verbeteren. Het St. Antonius investeert in onderwijs, onderzoek en de ontwikkeling van onze medewerkers om zo bij te dragen aan uitstekende gezondheidszorg. "Patiëntenparticipatie en gedeelde besluitvorming lopen als een rode draad door ons ziekenhuis om de beste kwaliteit van leven te bereiken."

Het hele (Engelstalige) artikel is te lezen op de website van Healthcare Outlook.