Luc Demoulin: Covid raakt ons hard, maar samen staan we sterk

,,Code zwart? Wat is de kleur van kwaliteit van leven?"

luc_demoulin-210531-_mg_8096-low_res

In een open brief aan alle medewerkers van het St. Antonius Ziekenhuis en de gehele samenleving steekt bestuursvoorzitter Luc Demoulin alle verpleegkundigen, artsen en ondersteunend personeel een hart onder de riem. Hij doet dat op een moment dat de druk op de zorg vanwege Covid-19 ongekend oploopt en vooruitlopend op de afkondiging van nieuwe maatregelen vanavond door het kabinet. Demoulin roept op tot eensgezindheid binnen, maar ook buiten het ziekenhuis.

Demoulin spreekt in de brief allereerst zijn waardering uit aan al die medewerkers die zich inmiddels alweer een kleine twee jaar inzetten om de gevolgen van de Covid-pandemie medisch het hoofd te bieden. Die taak is haar het zich laat aanzien nog lang niet volbracht. Demoulin: ,,We zitten volop in de vierde Covid-golf en we bereiden ons voor op zware weken. Dat valt ons een stuk gemakkelijker als we binnen, maar vooral ook buiten het ziekenhuis, de gezamenlijkheid bewaren."

Lees hier de open brief