Medewerkers St. Antonius in podcast BNR over coronacrisis

10dagen-stantonius-podcast

Medewerkers van het St. Antonius Ziekenhuis zijn te horen in een podcastserie van BNR Nieuwsradio over de coronacrisis. Journalist Harmen van der Veen is hiervoor 2 weken in het St. Antonius geweest en heeft met collega's gesproken over hoe zij de afgelopen periode hebben beleefd.

In de eerste aflevering doen longverpleegkundigen Romy en Kimberley hun verhaal. Zij vertellen hoe de afgelopen periode voor hen is geweest en uiten hun zorgen over het oplopend aantal besmettingen.

In de tweede aflevering zijn longverpleegkundige Nicole en schoonmaakster Manon te horen en in de derde podcast komt naast Manon ook IC-arts Bram aan het woord. Manager inkoop Bjorn en Wesley, teamhoofd van het magazijn, vertellen in de vierde aflevering meer over de bevoorrading. In de vijfde podcast vertelt Jet, maatschappelijk werker, hoe zij medewerkers tijdens de coronacrisis ondersteunt.

In de zesde aflevering komen Maarten, afdelingshoofd van de D2, en bestuurder Luc aan het woord. In de zevende podcast vertelt longarts Jan meer over het coronavirus en geeft hij Harmen een kijkje in de biobank.

In dag 8 vertelt Infectiepreventie-deskundige Cathalijne met welke beschermingsmiddelen we ons kunnen beschermen tegen het coronavirus. In dag 9 spreekt Harmen met coronapatiënt Jessica, die al heel lang op verpleegafdeling D2 ligt. In de tiende podcast verlaat Harmen het ziekenhuis en gaat hij op de koffie bij ex-coronapatiënt Ger, die bijna 7 weken op de IC van het St. Antonius lag.

De afleveringen zijn behalve op de website van BNR ook te vinden op Spotify.