Pascale: 'Een kind krijgen doe je het liefst in een fijne, huiselijke omgeving'

Geboortezorg bij het St. Antonius Ziekenhuis

“Sfeer. Dat vind ik het allerbelangrijkste. Een persoonlijke benadering, een prettige omgeving en vriendelijke mensen die je goed informeren en helpen.” Toen de hoogzwangere Pascale Suister uit Nieuwegein een keuze moest maken voor haar begeleiding, koos ze voor St. Antonius Alnatal in Nieuwegein. “En daar heb ik geen moment spijt van gehad.”

Pascale Suister bij Alnatal

“Ik was al onder behandeling bij de gynaecoloog van het St. Antonius Ziekenhuis. En omdat de lijntjes tussen de gynaecologen en de verloskundigen binnen Alnatal heel kort zijn, was het wel zo makkelijk om door Alnatal verder te worden begeleid." De eerste indrukken waren goed. Pascale: “De mensen zijn vriendelijk. Dat merkte ik al bij de echo en later ook bij de intake. Ze nemen de tijd voor je. Je krijgt nuttige informatie, een handige agenda en een checklist. Ook zijn er informatieavonden waar verloskundigen en gynaecologen samen al je vragen beantwoorden.”
Pascale noemt de verloskamers en kraamsuites 'erg mooi'. “En fijn dat er ook voor de partners een goed bed aanwezig is.”

'Vergeet de partners niet'

Pascale Suister

Alnatal is gevestigd in het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein. Vanaf  2018 kunnen zwangere vrouwen behalve in Nieuwegein, ook bevallen in het nu nog te bouwen geboortecentrum in het ziekenhuis in Utrecht. Voor het nieuwe centrum heeft Pascale nog wel een paar tips: “Neem de goede dingen van Alnatal mee en bouw daar verder op. Zorg ervoor dat moeder en baby niet gescheiden worden, maak een directe link tussen gynaecologen en verloskundigen en vergeet de partners niet. Verder zou ik veel nadruk leggen op de sfeer. Een kind krijgen doe je het liefst in een fijne, huiselijke omgeving. Ik wel tenminste.”

Kijk voor meer informatie op St. Antonius Alnatal.