St. Antonius blikt in jaaroverzicht terug op 2020

jaaroverzicht_2020

Het Jaaroverzicht 2020(externe link) van het St. Antonius Ziekenhuis is gepubliceerd op de website.

2020 gaat de geschiedenis in als ‘het coronajaar’. Ook voor het St. Antonius Ziekenhuis stond een groot deel van 2020 in het teken van de coronazorg. Halverwege maart 2020 namen we de eerste coronapatiënten op. Het was het begin van een zware en intensieve periode.

In het Jaaroverzicht 2020(externe link) blikken we terug op 2020, een jaar dat grote impact heeft gehad op de levens van onze patiënten, hun naasten en de medewerkers van het St. Antonius Ziekenhuis.

Gezamenlijk hebben onze medewerkers zich ingezet om corona in de verschillende fases het hoofd te bieden. Met enorm veel inzet, zorg voor de patiënten en voor elkaar is het gelukt de zorg te geven die nodig was. Zorg die aan het veranderen is. Een bezoek aan het ziekenhuis voor een behandeling of afspraak is niet altijd meer de standaard. Binnen het St. Antonius organiseren we onze zorg steeds vaker zo dat deze op aansluit bij de groeiende zorgbehoefte en onze patiënten. De coronaperiode zorgt ervoor dat bepaalde innovatieve vormen van zorg versneld worden doorgevoerd. In het Jaaroverzicht geven we hier een aantal mooie voorbeelden van.

Maar naast corona gebeurde er in 2020 nog meer: zo openden we een biobank voor zeldzame longziekten en verbeterden artsen en medewerkers de zorg van kwaliteit van leven door diverse innovatieve behandelmethoden te ontwikkelen en wetenschappelijk onderzoek te doen. U leest erover in ons jaaroverzicht