Voor de operatie eerst een ritje in de mini-auto

auto-ok-nieuwegein

Kinderen die in het St. Antonius Ziekenhuis worden geopereerd, kunnen als de tijd en soort operatie het toelaat, voordat de ingreep plaatsvindt een ritje maken met een elektrische mini-auto.

Een operatie ondergaan is voor veel volwassenen al een angstige gebeurtenis en dat geldt zeker voor kinderen. “We hopen dat de mini-auto’s het verschil kunnen maken tussen een leuke beleving en een vaak angstige ervaring”, aldus Marieke Verstegen, een van de teamhoofden op het operatiecomplex van St. Antonius Utrecht. Zij nam samen met collega Jolanda Polhuijs het initiatief voor de mini-auto’s. Contact met Auto Muntstad leverde twee mooie mini-bolides op voor het ziekenhuis in Utrecht.

St. Antonius Nieuwegein

Na Utrecht is vorige week ook het operatiecomplex in Nieuwegein voorzien van een elektrische auto. Gulle gever is Auto Totaal Service Nieuwegein. Vestigingsmanager Bert Langerak overhandigde de mini Toyata Tundra.