Dirk de Kruif nieuwe CFO St. Antonius Ziekenhuis

Drs. Dirk de Kruif

Drs. Dirk de Kruif (RA RC RV) is per 1 april 2018 toegetreden tot de Raad van Bestuur van het St. Antonius Ziekenhuis. De Kruif is de nieuwe CFO (financieel directeur) van het ziekenhuis. Hij is daarmee de opvolger van Wout J. Adema (RA) die per 1 maart 2018 bij Zorgverzekeraars Nederland een functie heeft aanvaard.

Dirk de Kruif (59 jaar) was lid Raad van Bestuur van GGZ inGeest. Eerder was hij werkzaam als directeur Financiën van VUmc. Voorzitter Raad van Bestuur prof. dr. Douwe H. Biesma: “Wij zijn blij dat we met Dirk een zeer ervaren bestuurder hebben kunnen aantrekken. Dirk heeft een brede achtergrond binnen en buiten de zorg en is ook werkzaam geweest in het buitenland. Zijn ervaring, opgedaan in een academische setting en in de GGZ, is zeker ook van waarde bij de aansturing van ons ziekenhuis. Ons Raad van Bestuur-team is weer compleet en we zien uit naar de samenwerking met Dirk.”

Voorzitter Raad van Toezicht, mr. Boele Staal sluit zich hierbij aan: “Ook de Raad van Toezicht is zeer verheugd met de komst van Dirk de Kruif. In de afgelopen jaren heeft ons ziekenhuis veel geïnvesteerd in de fusie en een nieuw elektronisch patiëntendossier. De focus ligt nu op het behoud en aantrekken van personeel en op het continu verbeteren van zorgprocessen. Wij denken dat Dirk als onze nieuwe CFO met zijn ervaring en expertise daar een belangrijke bijdrage aan kan leveren. Wij wensen Dirk een goede tijd in ons ziekenhuis toe.”

Dirk de Kruif noemt zijn overstap naar het St. Antonius een weloverwogen keuze: “Het St. Antonius Ziekenhuis is een prachtig ziekenhuis waar continue verbetering van de zorg, innovatie, samenwerking en betrokkenheid kernwaarden zijn. Dat past heel goed bij wie ik ben en waar ik mij volledig voor wil inzetten. Ik zie er naar uit om daaraan te mogen werken, samen met alle collega’s.”

Het St. Antonius Ziekenhuis is zeer verheugd met de komst van Dirk de Kruif en wenst hem veel succes en werkplezier toe als lid Raad van Bestuur van ons ziekenhuis.