Vraag & antwoord Mijn Antonius

Vraag stellen aan uw zorgverlener via Mijn Antonius

Veelgestelde vragen

Via Mijn Antonius kunt u een bericht sturen op een beveiligde manier. Het is niet mogelijk om via gewone e-mail contact op te nemen met uw arts/zorgverlener, omdat medische informatie vertrouwelijk is en reguliere e-mail niet voldoende beveiligd is. Via Mijn Antonius kan dit wel.

Uw bericht wordt dan in eerste instantie naar de poli van het betreffende specialisme gestuurd. Zij kijken eerst of ze het bericht zelf kunnen beantwoorden. Anders wordt uw vraag doorgestuurd naar uw behandelaar.

Als u een bericht stuurt naar uw zorgverlener, dan kunt u binnen 5 werkdagen een reactie verwachten. Neem bij spoed telefonisch contact op met het ziekenhuis of bel 112 als het een noodgeval is.

U kunt alleen een vraag stellen aan een zorgverlener als u het afgelopen jaar een afspraak bij de betreffende zorgverlener heeft gehad. Voorafgaand aan een eerste afspraak is het dus nog niet mogelijk om contact op te nemen via Mijn Antonius. U kunt tot maximaal 1,5  jaar na uw afspraak via Mijn Antonius een bericht naar uw zorgverlener sturen.

Probeert u tijdens uw behandeltraject of binnen deze termijn van 1,5 jaar na uw behandeling contact opnemen met uw zorgverlener, maar staat zijn/haar naam desondanks niet in de contactlijst? Dan kunt u contact opnemen met de Mijn Antonius Helpdesk.

Uw bericht wordt in eerste instantie naar de polikliniek van het betreffende specialisme gestuurd. Zij zullen kijken of ze zelf het bericht kunnen beantwoorden en anders wordt uw vraag doorgestuurd naar uw behandelaar.

Het is niet mogelijk om via reguliere e-mail contact op te nemen met uw zorgverlener, omdat medische informatie vertrouwelijk is en reguliere e-mail niet voldoende beveiligd is. Als u via Mijn Antonius een bericht verstuurt, dan wordt uw bericht wel op een beveiligde manier verzonden.

Wanneer u via Mijn Antonius een vraag stelt aan uw arts/zorgverlener, heeft u ook de mogelijkheid om hier een bestand aan toe te voegen. Dit kan bijvoorbeeld een foto/afbeelding of een video zijn.  

Mijn Antonius ondersteunt op dit moment de volgende bestandstypes:

Afbeeldingen en documenten

  • BMP
  • JPG
  • JPEG
  • PNG
  • PDF
  • TIFF
  • TIF

De maximale bestandsgrootte voor afbeeldingen en documenten is 3 MB. 

Video's

De bestandtypes die Mijn Antonius ondersteund voor video’s zijn:

  • AVI
  • MOV
  • MPEG
  • MPG
  • MP4
  • WMV
  • 3GP

De maximale bestandsgrootte voor video’s is 16 MB.

Wellicht voldoet het bestand niet aan de voorwaarden. Mijn Antonius ondersteunt op dit moment de volgende bestandstypes:

Afbeeldingen en documenten

  • BMP
  • JPG
  • JPEG
  • PNG
  • PDF
  • TIFF
  • TIF

De maximale bestandsgrootte voor afbeeldingen en documenten is 3 MB. 

Video's

De bestandtypes die Mijn Antonius ondersteund voor video’s zijn:

  • AVI
  • MOV
  • MPEG
  • MPG
  • MP4
  • WMV
  • 3GP

De maximale bestandsgrootte voor video’s is 16 MB.

In principe zijn er geen kosten verbonden als u een vraag stelt aan uw zorgverlener.

Alleen als het schriftelijke contact een vervanging wordt van een polikliniek bezoek dan kan alleen na overleg tussen u en uw zorgverlener een 'contact op afstand' (schriftelijke consultatie) in rekening gebracht worden en kan dit invloed hebben op uw eigen risico. Lees hierover meer onder 'Vergoeding van uw zorg'.

Vragen? 

avatar_op_wit-hand_links_1_1.jpg

Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk: 

Terug naar boven