Zo gebruikt u Mijn Antonius

Afspraak maken in Mijn Antonius

U kunt voor de meeste specialismen zelf 24 uur per dag, 7 dagen per week online een afspraak maken via Mijn Antonius. Op onze pagina Afspraak maken vindt u een overzicht van de specialismen waarbij u online een afspraak kunt maken, wijzigen of annuleren.

Let op: 

Heeft u uw afspraak via Mijn Antonius afgezegd, maar verslechtert uw gezondheidstoestand of heeft u twijfels of vragen? Neem dan altijd contact op met de poli.

Zo maakt u een afspraak 

Om in Mijn Antonius een afspraak te maken doorloopt u de volgende stappen: 

  • Log in op Mijn Antonius.
  • Klik links boven in beeld op Menu en klik vervolgens op Afspraak maken.
  • Klik op het specialisme waarbij u een afspraak wilt maken.
  • Geef aan of u voor uw eerste afspraak komt (hiervoor heeft u een verwijzing nodig) of dat u een vervolgafspraak wilt maken op verzoek van uw arts.
  • Doorloop nu de verdere stappen waarbij u onder andere een locatie, arts, datum en tijd kiest. Maakt u een vervolgafspraak? Dan kiest u dezelfde arts als bij uw eerste afspraak).
  • Nadat u uw afspraak heeft ingepland, vindt u deze terug in uw afspraakoverzicht in Mijn Antonius (klik op Menu en dan op Overzicht afspraken). Hier vindt u ook de afspraken die de poli voor u heeft ingepland. Uw volledige afspraakbrief vindt u terug in Menu Berichten > Afspraakberichten. 

Veelgestelde vragen

Voorlopig is het nog niet mogelijk om een een videoafspraak met uw arts/zorgverlener te maken. 

Helaas kunt u niet voor alle specialismen via Mijn Antonius zelf online een afspraak maken. Bij ‘Afspraak maken’ vindt u een overzicht van de specialismen waarbij u een online afspraak kunt maken en bij welke specialismen u alleen telefonisch een afspraak kunt maken. Een medewerker van het St. Antonius Ziekenhuis doet dit daarom voor u. Voor vervolgafspraken geldt dat u de afspraak alleen zelf kunt inplannen als uw behandelaar de gegevens voor een afspraak voor u heeft klaargezet in Mijn Antonius.

Momenteel is het nog niet mogelijk voor alle specialismen om online een afspraak te maken. Als het specialisme waarvoor u een afspraak wilt maken niet in Mijn Antonius staat, dan kunt u de betreffende poli bellen voor een afspraak.

Als u zelf online een afspraak inplant dan kunt u kiezen op welke locatie u een afspraak wilt maken. U ziet in het overzicht op welke locatie u voor die specifieke afspraak terecht kunt. Ook telefonisch kunt u aangeven naar welke locatie uw voorkeur uitgaat. Dan proberen we daar zoveel mogelijk rekening mee te houden.

Als u zelf een afspraak inplant dan kunt u kiezen bij welke arts u een afspraak wilt maken. Als u een controle afspraak wilt maken dan verzoeken wij u deze bij uw eigen behandelaar in te plannen.

Online en telefonisch kunt u tot uiterlijk 24 uur van tevoren de afspraak verplaatsen of afzeggen.

Voor de meeste specialismen kunt u pas 8, 12 of 16 weken van tevoren een afspraak maken. De medewerkers van het betreffende specialisme kunnen u uitleggen hoeveel weken van tevoren u het beste uw controle of vervolgafspraak kunt maken. Dit verschilt per specialisme.

Ja, uw afspraakgegevens staan in Mijn Antonius. U ziet op welke locatie u verwacht wordt, naar welke poli u moet of welke route u moet volgen. Ook staan de datum, tijd en zorgverlener vermeld. Informatie over wat u moet meenemen naar uw afspraak ter voorbereiding op uw bezoek kunt u vinden op de website.

Als u de vragenlijst niet kunt zien via Mijn Antonius, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de betreffende poli. Zij kunnen voor u controleren of de vragenlijst is klaargezet.

Mijn Antonius Helpdesk

Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:

  • Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
  • Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 12.00 en van 13.00 - 15.30 uur).
  • U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig.

Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:

  • Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
  • Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
  • Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
  • Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe. 
Terug naar boven