Zo gebruikt u Mijn Antonius

Een vraag stellen

U kunt via Mijn Antonius op een beveiligde manier een vraag stellen aan de poli of aan uw arts. Het is niet mogelijk om via gewone e-mail contact op te nemen met uw arts/zorgverlener. Dit omdat medische informatie vertrouwelijk is en reguliere e-mail niet voldoende beveiligd is. Via Mijn Antonius kan dit wel.

Uw vraag wordt in eerste instantie naar de poli van het betreffende specialisme gestuurd. De polimedewerkers kijken eerst of ze het bericht zelf kunnen beantwoorden. Als het nodig is, wordt uw vraag doorgestuurd naar uw behandelaar.  

U kunt via Mijn Antonius een vraag stellen tot 10 maanden na uw laatste afspraak en/of als u binnen 3 maanden een afspraak op de poli heeft.

Heeft uw vraag spoed?

Neem dan altijd eerst contact op met uw huisarts of de huisartsenpost. Bij een noodgeval belt u 112.

Waar vind ik deze mogelijkheid in Mijn Antonius?

  • Klik in Mijn Antonius op Menu
  • Kies Vraag stellen
  • Kies Medische vraag stellen
  • U ziet een tekst met uitleg
  • Na het lezen drukt u op de oranje knop Volgende
  • Maak een keuze voor het onderwerp van uw vraag
  • Selecteer de zorgverlener aan wie u uw vraag wilt stellen
  • Stel uw vraag of schrijf uw bericht aan uw zorgverlener. Houd uw bericht kort en bondig. Zo nodig kunt u een bijlage toevoegen
  • Druk op de knop Verzenden

Hoe snel krijg ik reactie?

U kunt binnen 5 werkdagen een reactie op uw vraag verwachten. Vaak gebeurt dit al eerder. 

Veelgestelde vragen

Wanneer u via Mijn Antonius een vraag stelt , heeft u ook de mogelijkheid om een bestand toe te voegen. Dit kan bijvoorbeeld een foto/afbeelding of een video zijn. 

Let op: stuur alleen bestanden of video's mee die noodzakelijk zijn voor de beantwoording van uw vraag.

Mijn Antonius ondersteunt op dit moment de volgende bestandstypes:

Afbeeldingen en documenten

  • BMP
  • JPG
  • JPEG
  • PNG
  • PDF
  • TIFF

De maximale bestandsgrootte voor afbeeldingen en documenten is 3 MB.

Video's

Mijn Antonius ondersteund de volgende bestandtypes voor video’s:

  • AVI
  • MOV
  • MPEG
  • MPG
  • MP4
  • WMV
  • 3GP

De maximale bestandsgrootte voor video’s is 16 MB.

Wellicht voldoet het bestand niet aan de voorwaarden. Mijn Antonius ondersteunt op dit moment de volgende bestandstypes:

Afbeeldingen en documenten

  • BMP
  • JPG
  • JPEG
  • PNG
  • PDF
  • TIFF
  • TIF

De maximale bestandsgrootte voor afbeeldingen en documenten is 3 MB. 

Video's

Mijn Antonius ondersteunt de volgende bestandstypes voor video’s:

  • AVI
  • MOV
  • MPEG
  • MPG
  • MP4
  • WMV
  • 3GP

De maximale bestandsgrootte voor video’s is 16 MB. 


Aan het stellen en de beantwoording van een eenvoudige vraag zijn geen kosten verbonden. Vraagt het beantwoorden van uw vraag de inzet  van uw zorgverlener(s)? Dan kan het zijn dat wij u om aanvullende informatie vragen of een (digitale/telefonische) afspraak voor u inplannen. Deze afspraak declareren wij bij uw zorgverzekeraar. Lees hierover meer onder 'Vergoeding van uw zorg'.

Mijn Antonius Helpdesk

Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:

  • Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
  • Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 12.00 en van 13.00 - 15.30 uur).
  • U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig. 
  • Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer of van uw tablet of telefoon? Dan kunt op locatie Nieuwegein terecht bij de vrijwilligers tijdens de computerinloop. Zij hebben de tijd om u rustig op weg te helpen. De vrijwilligers zijn aanwezig op:
    • Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
    • Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
    • U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek. 

Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:

  • Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
  • Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
  • Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
  • Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe. 
Terug naar boven