Vraag en antwoord Mijn Antonius

Vraag stellen aan uw zorgverlener via Mijn Antonius

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn arts/zorgverlener een bericht sturen?

     Via Mijn Antonius kunt u een bericht sturen op een beveiligde manier. Het is niet mogelijk om via gewone e-mail contact op te nemen met uw arts/zorgverlener, omdat medische informatie vertrouwelijk is en reguliere e-mail niet voldoende beveiligd is. Via Mijn Antonius kan dit wel.

    Uw bericht wordt dan in eerste instantie naar de poli van het betreffende specialisme gestuurd. Zij kijken eerst of ze het bericht zelf kunnen beantwoorden. Anders wordt uw vraag doorgestuurd naar uw behandelaar.

  • Wanneer kan ik een antwoord verwachten als ik een bericht stuur aan mijn zorgverlener?

    Als u een bericht stuurt naar uw zorgverlener, dan kunt u binnen 5 werkdagen een reactie verwachten. Neem bij spoed telefonisch contact op met het ziekenhuis of bel 112 als het een noodgeval is.

  • Mijn zorgverlener staat niet in de lijst met zorgverleners met wie ik contact kan opnemen. Wat kan ik doen?

    U kunt alleen een vraag stellen aan een zorgverlener als u het afgelopen jaar een afspraak bij de betreffende zorgverlener heeft gehad. Voorafgaand aan een eerste afspraak is het dus nog niet mogelijk om contact op te nemen via Mijn Antonius. U kunt tot maximaal 1 jaar na uw afspraak via Mijn Antonius een bericht naar uw zorgverlener sturen.

    Probeert u tijdens uw behandeltraject of binnen deze termijn van 1 jaar na uw behandeling contact opnemen met uw zorgverlener, maar staat zijn/haar naam desondanks niet in de contactlijst? Dan kunt u contact opnemen met de poli waar u onder behandeling bent. Zij kunnen dit voor u aanpassen.

  • Gaat mijn bericht rechtstreeks naar mijn zorgverlener?

    Uw bericht wordt in eerste instantie naar de polikliniek van het betreffende specialisme gestuurd. Zij zullen kijken of ze zelf het bericht kunnen beantwoorden en anders wordt uw vraag doorgestuurd naar uw behandelaar.

  • Kan ik mijn zorgverlener ook mailen via de reguliere e-mail?

    Het is niet mogelijk om via reguliere e-mail contact op te nemen met uw zorgverlener, omdat medische informatie vertrouwelijk is en reguliere e-mail niet voldoende beveiligd is. Als u via Mijn Antonius een bericht verstuurt, dan wordt uw bericht wel op een beveiligde manier verzonden.