Nieuwsoverzicht Apotheek (farmacie)

Tijdelijke maatregelen uitgifte geneesmiddelen

De ziekenhuisapotheek

Met de huidige ontwikkelingen rondom de verspreiding van het coronavirus, neemt het risico op een tekort aan geneesmiddelen toe. De (ziekenhuis)apotheek van het St. Antonius Ziekenhuis neemt daarom maatregelen in de voorziening van geneesmiddelen om schaarste te voorkomen.

Patiënten van het St. Antonius Ziekenhuis krijgen momenteel voorrang bij het leveren van acute geneesmiddelen na een behandeling in het ziekenhuis. Mogelijk wordt uw medicatie voor een kortere periode meegegeven dan u gewend bent. Op basis van de beschikbare voorraad en/of mogelijk risico voor patiënten maken we hierin weloverwogen keuzes.

Zo doen we ons uiterste best om, ondanks mogelijke schaarste, toch iedereen van goede farmaceutische zorg te voorzien