Met wie krijgt u te maken in het ziekenhuis?

Het jasje van... Tony van Kippersluis

Tony van Kippersluis

In de rubriek ‘Het jasje van’ portretteren we verschillende medewerkers van ons ziekenhuis. Dit keer het verhaal van Tony van Kippersluis, medewerker techniek. Hij is verantwoordelijk voor het algemene onderhoud en doet kleine verbouwingen in en om het ziekenhuis.

Welk jasje draag je?

“Ik draag het jasje/poloshirt van medewerker Techniek met als functie: vakman bouwkunde.”

Hoelang draag je het jasje al?

“Dit jasje/poloshirt draag ik al 11 jaar. Ik ben gestart voor Mesos Oudenrijn op 1 september 2006. Hiervoor werd ik via een aannemer gedetacheerd in dit ziekenhuis. Dit beviel zo goed dat ik solliciteerde toen er een vacature vakman bouwkunde vrij kwam.”

Wat zijn je belangrijkste taken in het ziekenhuis?

“Mijn belangrijkste taak als medewerker Techniek in de vakgroep bouwkunde is voornamelijk het algemene onderhoud van ons ziekenhuis. Ik hou mij bezig met het vervangen en vernieuwen van hang/sluitwerk van deuren en kozijnen en doe daarnaast kleinschalige verbouwingen in het ziekenhuis. Zo heb ik wanden en plafonds geplaatst en richt ik verschillende ruimtes in, zoals verpleegafdelingen na de renovatie en kantoren van F&V. Eigenlijk ben ik verantwoordelijk voor alles wat met het onderhoud van het ziekenhuis te maken heeft.”

Wat vind je het leukste aan je werk?

“Het leukste vind ik dat je als medewerker van de ondersteunende dienst zo goed en zo snel mogelijk diverse storingen en problemen oplost, waardoor collega's van de diverse afdelingen weer hun werk kunnen doen. Ook de kleinschalige verbouwingen zijn leuk om te doen. Zo maken we met z’n allen het ziekenhuis weer een stuk mooier! Verder vind ik het fijn om in zo’n grote organisatie te werken met verschillende locaties en heel veel gezellige collega’s.”

Mooiste momenten?

“De mooiste momenten van het werk zijn voor mij wanneer ik een stuk vakwerk kan opleveren, waardoor patiënten en collega’s weer veilig en tevreden kunnen verblijven en werken op een afdeling. Daar doe je het uiteindelijk voor.”