Met wie krijgt u te maken in het ziekenhuis?

Het jasje van... Daisy Sengers

Daisy Sengers

In de rubriek ‘Het jasje van…’ vertellen medewerkers over hun werk in het ziekenhuis en het jasje dat zij daarbij dragen. Dit keer vertelt Daisy Sengers over haar werk als medisch pedagogisch zorgverlener.

Welk jasje draag je?

“Ik draag het roze poloshirt van een medisch pedagogisch zorgverlener.”

Hoe lang draag je het jasje al?

"In september 2022 ben ik begonnen als stagiaire op de afdeling Kindergeneeskunde. Na het afronden van mijn stage in juni ben ik hier blijven werken."

Wat zijn je belangrijkste taken in het ziekenhuis?

“Mijn werk is heel afwisselend. Ik begeleid kinderen en jongeren, en hun opvoeders, rondom een medische ingreep, zoals een operatie. Zowel voor, tijdens als na een ingreep ben ik er voor ze. Een belangrijke en leuke taak is kinderen afleiden als ze bijvoorbeeld een infuus of sonde krijgen. We hebben hiervoor verschillende spullen, zoals een bellenblaas, de snoezelkar en een VR-bril. Zo proberen we het ziekenhuisbezoek voor kind én verzorger zo prettig mogelijk te laten verlopen.”

Wat vind je het leukste aan je werk?

"Het leukste aan mijn werk is het contact met kinderen en jongeren in verschillende leeftijden. Het ene moment ben ik een diepgaand gesprek met een puber aan het voeren en het andere moment ben ik een baby aan het troosten. Hierdoor is het werk erg afwisselend en leuk.”

Mooiste momenten?

"Ik ben erg dankbaar wanneer ik iets kan betekenen voor een kind of jongere en hun familie. Het is iedere keer weer een mooi moment als ik een kind met veel zenuwen en spanning even kan laten lachen. Bijvoorbeeld wanneer er een kind op de afdeling komt met prikangst en na de handeling niets gemerkt heeft en het heel gezellig vond.”