Met wie krijgt u te maken in het ziekenhuis?

Het jasje van... Thijs Koenraadt

Thijs Koenraadt, medewerker logistiek

In de rubriek ‘Het jasje van’ portretteren we verschillende medewerkers van ons ziekenhuis. Dit keer het verhaal van Thijs Koenraadt, medewerker logistiek. "Ik vind het leuk om samen met mijn collega’s de logistieke werkzaamheden uit te voeren en dit met succes af te ronden. Allemaal om het ziekenhuis een fijne plek te maken voor medewerker en patiënt", vertelt Thijs.

Welk jasje draag je?

“Ik draag het jasje/poloshirt van logistiek medewerker.”

Hoelang draag je het jasje al?

“Ik draag het jasje nu ongeveer twee jaar. Ik heb drie jaar geleden in het St. Antonius mijn afstudeerstage van de MBO-opleiding Facilitair Leidinggevende afgerond. Tijdens mijn stage had ik het zo naar mijn zin in het ziekenhuis, dat ik  nog niet weg wilde. Gelukkig was er ruimte in het logistiek team waardoor ik kon blijven en ik sindsdien met veel plezier op de afdeling logistiek van locatie  Utrecht werk. Naast mijn werk volg ik nu nog de HBO opleiding Facility Management AD. Hopelijk rond ik de opleiding eind juli 2022 af!”

Wat zijn je belangrijkste taken in het ziekenhuis?

“Twee dagen in de week vervul ik verschillende logistieke diensten in het ziekenhuis, zoals transportdiensten waarbij het afval en de vaat verwerkt wordt. Een ander voorbeeld is de bevoorrading van de verpleegafdelingen en poliklinieken. Hier scannen wij de voorraadkasten en bevoorraden wij de kasten met onder andere spuiten, naalden, pleisters en infuusvloeistoffen. De andere drie dagen houd ik me bezig met functioneel beheer. Dan los ik verschillende storingen en defecten op omtrent printers, videoconferentie en TV’s op de kamers van patiënten. Laatst lag er een groot voetbalfan op een verpleegafdeling in ons ziekenhuis. Helaas was zijn TV kapot waardoor hij een wedstrijd mogelijk niet kon zien. Terwijl ik zijn TV aan het maken was, vertelde hij trots over zijn voetbalverleden. Gelukkig lukte het me om de TV op tijd te repareren, zodat hij de wedstrijd toch kon zien. Dat soort momenten zijn voor mij erg waardevol!”

Wat vind je het leukste aan je werk?

“Ik vind het leuk om samen met mijn collega’s de logistieke werkzaamheden uit te voeren en dit met succes af te ronden. Allemaal om het ziekenhuis een fijne plek te maken voor medewerker en patiënt. Ook vind ik het erg leuk dat mijn takenpakket divers en uitdagend is, waardoor elke werkdag anders is. De facilitaire dienst in een organisatie zorgt voor alle diensten en voorzieningen die de kernactiviteit van een organisatie ondersteunen. In een ziekenhuis is de kernactiviteit natuurlijk zorg verlenen aan patiënten. Maar er komt een hele hoop bij kijken om ervoor te zorgen dat medewerkers die zorg kunnen geven en patiënten die zorg kunnen krijgen. Van schoonmaak tot koffie en van beveiliging tot linnengoed en alles daartussen. In een ziekenhuis is het facilitaire vak daarom veel breder en afwisselender dan in veel andere organisaties.

Deze diversiteit zorgt ervoor dat ik mezelf blijf ontwikkelen en elke dag bijleer.”

Mooiste momenten?

“Eén van de mooiste momenten is dat ik samen met mijn collega’s een verhuizing van een polikliniek uitgevoerd heb. Dit was tevens een eindopdracht voor mijn afstudeerstage van het MBO. Hierdoor leerde ik veel mensen in de organisatie kennen en kreeg ik al snel het ‘wij’-gevoel. Medewerkers van logistiek maar ook van vastgoed en techniek hielpen tijdens deze verhuizing en door die prettige samenwerking verliep het allemaal heel soepel.”