Wat is goede zorg eigenlijk?

paul-van-der-nat-vbhc-191210-6790

Met deze vraag houdt Paul van der Nat zich dagelijk bezig. Als programmamanager VBHC in het St. Antonius Ziekenhuis, werkt hij samen met zorgprofessionals aan de kern van de zorg: hoe organiseren we zorg optimaal rondom patiënten? Ofwel: hoe kunnen we met onze zorg de meeste waarde toevoegen voor patiënten? (waardegedreven zorg). In een interview met RTLZ(externe link) legt Paul hoe we daar in het St. Antonius aan werken.

Paul: “Aan de hand van deze methode vragen zorgprofessionals zich voortdurend af hoe goed de zorg is die zij persoonlijk of als team leveren en wat voor patiënten nu écht belangrijk is. Dit maken we inzichtelijk door regelmatig te meten, waarna we vervolgens heel gericht verbeteringen inzetten.”

Best passende zorg

VBHC is dus een methode waarmee het St. Antonius zelf én samen met 6 topklinische ziekenhuizen (binnen Santeon) werkt aan het continue verbeteren van de zorg. Uiteindelijk doel? Komen tot de best passende zorg voor elke unieke patiënt.

Lees hier(externe link) het hele interview met Paul.

Meer weten over waardegedreven zorg in het St. Antonius? Kijk hier. Of lees er meer over op de website van Santeon(externe link).