Ziekenhuis Nieuwegein

Met de auto naar St. Antonius Ziekenhuis Nieuwegein

Routebeschrijvingen

Vanaf de A2 (vanuit Amsterdam/Den Bosch) neemt u afslag Nieuwegein [9]. U volgt hierna de ANWB-borden met ‘Centrum/St. Antonius’. Kies in uw routeplanner voor 'Doorslag' als eindbestemming.

Vanaf de A12 (vanuit Arnhem/Den Haag/Rotterdam) op Ring Zuid neemt u afslag Nieuwegein [16]. U volgt hierna de ANWB-borden met ‘Centrum/St. Antonius’. Kies in uw routeplanner voor 'Doorslag' als eindbestemming.

Voor de meest actuele verkeerssituatie gebruikt u de ANWB routeplanner of kijkt u op vanAnaarBeter.nl, maar u kunt ook onderstaande routebeschrijving volgen.

Parkeren

U kunt tegen betaling parkeren in de parkeergarage van Q-Park op het terrein van het ziekenhuis. De ingang van de parkeergarage is via twee toegangswegen te bereiken vanaf de grote doorgaande Zuidstedeweg in Nieuwegein. Als u de borden 'P St. Antonius' volgt vanaf de Zuidstedeweg, wordt u vanzelf naar de parkeergarage geleid. De parkeergarage telt zes verdiepingen. Vanaf de begane grond van de parkeergarage loopt u de grote hal van het ziekenhuis in met een informatie/servicepunt en winkeltjes.

Omdat veel mensen met de auto komen, kan het voorkomen dat het druk is in de parkeergarage. Het kan dan wat langer duren voordat u een plekje heeft gevonden. We raden u aan hier rekening mee te houden in uw reistijd voor uw afspraak.

We proberen zoveel mogelijk parkeerplaatsen voor patiënten en bezoekers beschikbaar te houden. Medewerkers stimuleren we daarom alternatieven te kiezen voor woon-werkverkeer (fiets, OV, thuiswerken); als zij wel met de auto komen, parkeren zij alleen op de bovenste etages of bieden we hen (beperkt) parkeergelegenheid op andere (gemeentelijke) parkeerterreinen.

Parkeertarieven

• Binnen 15 minuten uitrijden:                          gratis
  • Elke 34 minuten (of gedeelte ervan):            1,50 euro
  • Maximaal dagtarief:                                        10 euro (bij 1 keer in- en uitrijden)
  • Weekkaart:                                                       50 euro

Let op: het is in de parkeergarage van Q-Park bij het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein niet meer mogelijk om met contant geld te betalen. Betalen kan uitsluitend met bankpas, creditcard, smartphone of de Q-Park app. Patiënten en bezoekers die alleen contant geld bij zich hebben, kunnen contact zoeken met Q-Park via de intercomknop bij de betaalautomaat. Deze wijziging is een besluit van Q-Park. Zie ook ons nieuwsbericht hierover.

Weekkaarten

De weekkaarten voor de parkeergarage bij locatie Nieuwegein zijn enkel online verkrijgbaar. Deze kunt u bestellen op de website van Q-Park: https://www.q-park.nl/nl-nl/parkeren/nieuwegein/stantonius/weekkaart/

We realiseren ons dat een bezoek aan het ziekenhuis meestal niet voor het plezier is en dat parkeerkosten dan een onaangename bijkomstigheid kunnen zijn.
Onze parkeertarieven zijn vergelijkbaar met omliggende parkeergarages. Zo voorkomen we dat ander (winkelend) publiek in onze garage parkeert en blijft plaats beschikbaar voor patiënten en bezoekers. De gelden vloeien terug de parkeergarage in voor beheer, schoonmaak en onderhoud van de garage.

Tip: U kunt met uw betaalpas bij de slagbomen in- en uitrijden. Uw betaling wordt dan automatisch verwerkt. Een kaartje trekken hoeft dan niet en na uw bezoek hoeft u niet in de rij te staan bij de betaalautomaat.

De invalidenparkeerplaatsen bevinden zich in de parkeergarage op de begane grond. Het eerste kwartier kunt u vrij uitrijden. Vanaf de begane grond van de parkeergarage loopt u de grote hal van het ziekenhuis in met een informatie/servicepunt en winkeltjes. Ook voor deze parkeerplaatsen geldt betaald parkeren.

In de parkeergarage zijn op de begane grond, bij binnenkomst rechts, een aantal parkeerplaatsen met oplaadpunt beschikbaar voor elektrische auto's.

Na verwijzing door de huisarts, kunt u bij uw bezoek aan de Spoedeisende Hulp in Nieuwegein parkeren op de parkeerplaats voor de Spoedeisende Hulp. Volg hiervoor vanaf de openbare weg de borden ‘Spoedeisende Hulp’ en meldt u bij de slagboom. Mocht deze parkeerplaats vol zijn, dan kunt u uw auto parkeren in de parkeergarage aan de andere zijde van het ziekenhuis. Het is uiteraard wel mogelijk om iemand eerst af te zetten bij de Spoedeisende Hulp.

Als u met de auto naar locatie Nieuwegein reist, kunt u uw auto ook parkeren in het Transferium Westraven langs de A12 bij Utrecht. U kunt hier vervolgens de sneltram richting IJsselstein of Nieuwegein-Zuid  nemen. Deze brengt u binnen 10 minuten voor de deur van het ziekenhuis zodat u geen last heeft van parkeerproblemen.

Halen en brengen

Naast de ingang van de parkeergarage vindt u de hoofdingang van het ziekenhuis. Het terrein voor de hoofdingang biedt voldoende ruimte om patiënten af te zetten en op te halen. Ook de taxistandplaats bevindt zich daar.

Meer informatie

Wilt u meer weten over parkeren bij het St. Antonius Ziekenhuis? Stuur dan een e-mail naar: parkeren@antoniusziekenhuis.nl.