Blaasspoelingen - thuismonitoring
Na een TURT-behandeling kan uw arts met u afspreken dat u blaasspoelingen krijgt. In de periode dat u deze blaasspoelingen krijgt, houden wij uw gezondheid dan in de gaten via thuismonitoring. Dit betekent voor u dat u gegevens over uw gezondheid aan ons doorgeeft met de Thuismeten-app.
Op deze pagina snel naar
Waarom thuismonitoring?
Na een blaasspoeling is het belangrijk om complicaties, zoals een urineweginfectie, snel te ontdekken. Zo kunnen we tijdig onderzoeken of antibiotica nodig zijn en beoordelen of de volgende blaasspoeling kan doorgaan.
Waaruit bestaat thuismonitoring bij blaasspoelingen?
Als u kiest voor thuismonitoring, verwachten we van u dat u vragen(lijsten) via de Thuismeten-app beantwoordt en de informatie uit de app leest. De app bevat onder andere vragen over:
- uw temperatuur
- klachten bij het plassen
U wordt door uw arts aangemeld voor thuismonitoring als de blaasspoelingen beginnen.
- Het is belangrijk dat u zelf de datum van uw volgende blaasspoeling in de app invoert. Dit doet u onder het kopje 'Acties' -> Belangrijke momenten -> Datum van de blaasspoeling.
- Als de blaasspoelingen worden gestopt, geeft u dit aan in de app. U doet dit onder het kopje 'Zelfzorg'. De thuismonitoring wordt dan beëindigd.
Temperatuur meten
Gebruik uw eigen thermometer. Raadpleeg zo nodig de gebruiksaanwijzing.
Zo installeert u de app Thuismeten
- U krijgt een e-mail van het St. Antonius Ziekenhuis op het e-mailadres dat u heeft opgegeven. Ziet u de e-mail niet meteen? Kijk dan in uw spam of ongewenste e-mail.
- Download de app ‘Thuismeten’ (Luscii) op uw telefoon of tablet in de App Store of Google Play.
- Open de app en vul uw gebruikersnaam in die in de e-mail staat. Daarna krijgt u een e-mail met een controlecode. Vul deze code binnen 15 minuten in, anders verloopt de code en moet u zich opnieuw registreren.
- De thuismonitoringsverpleegkundige neemt telefonisch contact met u op om te vragen of de installatie van de app is gelukt en om eventuele vragen te beantwoorden.
Let op: U krijgt meldingen via de app, bijvoorbeeld als u een vragenlijst moet invullen of iets moet lezen. Zorg er daarom voor dat meldingen via e-mail of pushberichten aanstaan. Hoe u dat instelt, verschilt per telefoon of tablet. Kijk hiervoor in de handleiding.
Contact opnemen
Uw vraag heeft spoed
Bij levensbedreigende klachten belt u 112.
Uw vraag heeft geen spoed
- U stuurt een bericht in de Thuismeten-app via ‘Berichten’. Wij nemen binnen één werkdag contact met u op: telefonisch of via de app.
- U kunt ook telefonisch contact opnemen met team Thuismonitoring: 088 320 43 60. Wij zijn elke dag bereikbaar van 09.00 tot 12.00 uur en van 12.30 tot 17.00 uur. Buiten deze tijden belt u de huisartsenpost. Bij levensbedreigende klachten belt u 112.
U heeft een technische vraag over de Thuismeten-app:
U belt Luscii Support: 085 130 58 51. Dit is de leverancier van de Thuismeten-app. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.
Vergoeding van uw zorg
Het beoordelen van uw gegevens via thuismonitoring is onderdeel van uw zorg door het ziekenhuis. Thuismonitoring wordt vergoed vanuit de basisverzekering, maar kan gevolgen hebben voor uw eigen risico. Heeft u vragen hierover, neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.