Therapiebegeleiding - Thuismonitoring
Via thuismonitoring kunnen wij uw gezondheid tijdens uw behandeling extra in de gaten houden, doordat u thuis gegevens over uw gezondheid aan ons doorgeeft met behulp van de Patient Journey app.
Op deze pagina snel naar
Waarom thuismonitoring?
U wordt behandeld met systeemtherapie, zoals chemotherapie of immunotherapie. Hiervan kunt u bijwerkingen krijgen, zoals misselijkheid, diarree en vermoeidheid. Dit verschilt per patiënt. Via de app ontvangt u wekelijks een vragenlijst over deze mogelijke bijwerkingen. Ook kunt u het zelf via de app doorgeven als u klachten heeft. Uw antwoorden worden gemonitord door het Thuismonitoringsteam. Via de app krijgt u adviezen over uw klacht(en). Als het nodig is, heeft u contact met het ziekenhuis. Ook vindt u in de informatiebibliotheek informatie over uw ziektebeeld en omgaan met klachten.
Waaruit bestaat thuismonitoring bij therapiebegeleiding?
Als u kiest voor thuismonitoring verwachten we van u dat u vragen(lijsten) invult via de Patient Journey app en de informatie uit de app leest. Het beantwoorden van een vragenlijst in de app werkt als volgt:
• U ontvangt wekelijks een vraag of u klachten heeft.
• Het Thuismonitoringsteam bekijkt (monitort) uw antwoorden. Bij een afwijkende score van uw vragenlijst krijgt u een zelfzorgadvies of het advies om contact op te nemen met het ziekenhuis.
De thuismonitoring begint na het behandelkeuzegesprek en duurt tot het einde van de behandeling.
Zo installeert u de app Patient Journey

- U krijgt een e-mail van 'Patient Journey app' op het e-mailadres dat u heeft opgegeven. Ziet u de e-mail niet meteen? Kijk dan in uw spam of ongewenste e-mail.
- Klik in de mail op ‘Activeer jouw account’ of klik op de link in de e-mail.
- Download de app ‘Patient Journey' op uw telefoon of tablet in de App Store of Google Play.
- Open de app en vul uw persoonlijke code in die in de e-mail staat.
- Vul uw geboortedatum in om de registratie te voltooien.
Let op: U krijgt meldingen via de app, bijvoorbeeld als u een vragenlijst moet invullen of iets moet lezen. Zorg er daarom voor dat meldingen via e-mail of pushberichten aanstaan. Hoe u dat instelt, verschilt per telefoon of tablet. Kijk hiervoor in de handleiding.
Vergoeding van uw zorg
Het beoordelen van uw gegevens via thuismonitoring is onderdeel van uw zorg door het ziekenhuis. Thuismonitoring wordt vergoed vanuit de basisverzekering, maar kan gevolgen hebben voor uw eigen risico. Heeft u vragen hierover, neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.
Delen van uw medische gegevens
Het St. Antonius Ziekenhuis is aangesloten bij een samenwerkingsverband van 7 ziekenhuizen. Zij leveren digitale zorg onder de naam ‘Zorg bij jou’. Voor het monitoren van uw gegevens in de Patient Journey app werken wij met hen samen.
De informatie die u deelt in de app is medische informatie. Deze informatie wordt via de app getoond aan medewerkers van Zorg bij jou. Dit kunnen ook medewerkers van het St. Antonius Ziekenhuis zijn, die ook bij Zorg bij jou werken.
Zorg bij jou en de Patient Journey app hebben maatregelen genomen om uw privacy te beschermen. Als u de app gebruikt, gaat u akkoord met het delen van uw medische gegevens in de app.
Wilt u de Patient Journey app niet gebruiken, neem dan contact op met team Thuismonitoring.
Contact opnemen
Uw vraag heeft spoed:
Bij levensbedreigende klachten belt u 112.
Uw vraag heeft geen spoed:
U neemt telefonisch contact op met team Thuismonitoring: 088 320 43 60. Wij zijn dagelijks bereikbaar van 09.00 tot 12.00 uur en van 12.30 tot 17.00 uur.