Behandelingen & onderzoeken

Therapiebegeleiding - thuismonitoring

Contact

Via thuismonitoring kunnen wij uw gezondheid tijdens uw behandeling extra in de gaten houden, doordat u thuis gegevens over uw gezondheid aan ons doorgeeft met behulp van de Patient Journey app. 

Waarom thuismonitoring?

U wordt behandeld met systeemtherapie, zoals chemotherapie of immunotherapie. Hiervan kunt u bijwerkingen krijgen, zoals misselijkheid, diarree en vermoeidheid. Dit verschilt per patiënt. Via de app ontvangt u wekelijks een vragenlijst over deze mogelijke bijwerkingen. Ook kunt u het zelf via de app doorgeven als u klachten heeft. Uw antwoorden worden gemonitord door het Thuismonitoringsteam. Via de app krijgt u adviezen over uw klacht(en). Als het nodig is, heeft u contact met het ziekenhuis. Ook vindt u in de informatiebibliotheek informatie over uw ziektebeeld en omgaan met klachten. 

Waaruit bestaat thuismonitoring bij therapiebegeleiding?

Als u kiest voor thuismonitoring verwachten we van u dat u vragen(lijsten) invult via de Patient Journey app en de informatie uit de app leest. Het beantwoorden van een vragenlijst in de app werkt als volgt:
•    U ontvangt wekelijks een vraag of u klachten heeft. 
•    Het Thuismonitoringsteam bekijkt (monitort) uw antwoorden. Bij een afwijkende score van uw vragenlijst krijgt u een zelfzorgadvies of het advies om contact op te nemen met het ziekenhuis.

De thuismonitoring begint na het behandelkeuzegesprek en duurt tot het einde van de behandeling.

Hoe installeert u de app Patient Journey

icoon van de app Patient Journey
  1. U ontvangt een e-mail van 'Patient Journey app' op het opgegeven e-mailadres. 
  2. Als u de e-mail niet direct ziet, check dan uw spam of ongewenst inbox. 
  3. U klikt in de mail op ‘Activeer jouw account’ of klikt op de link in de e-mail.
  4. U downloadt de Patient Journey-app op uw telefoon of tablet via de App Store (als u een iPhone heeft) of Play Store (als u een Android-telefoon heeft, bijvoorbeeld Samsung, Nokia of Huawai).
  5. U opent de Patient Journey-app en vult uw persoonlijke code in die in de e-mail staat. 
  6. Om de registratie te voltooien, wordt u in de app gevraagd uw geboortedatum in te vullen.  

Let op: U krijgt een melding op de telefoon of tablet om u te helpen herinneren een vragenlijst in te vullen of informatie te lezen. Zorg er daarom voor dat meldingen via e-mail of push-berichten aanstaan. Hoe u dat doet, verschilt per telefoon en tablet. Bekijk hiervoor de handleiding van uw telefoon of tablet.

Vergoeding van uw zorg

Het beoordelen van uw gegevens via thuismonitoring is onderdeel van uw zorg door het ziekenhuis. Hiervoor brengen wij kosten in rekening. Thuismonitoring wordt vergoed vanuit de basisverzekering, maar kan gevolgen hebben voor uw eigen risico. Heeft u vragen hierover, neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.

Delen van uw medische gegevens

Het St. Antonius Ziekenhuis is aangesloten bij een samenwerkingsverband van 7 ziekenhuizen. Zij leveren digitale zorg onder de naam ‘Zorg bij jou’. Voor het monitoren van uw gegevens in de app werken wij met hen samen. De informatie die u deelt in de app is medische informatie. Deze informatie wordt via de app getoond aan medewerkers van Zorg bij Jou. Dit kunnen ook medewerkers van het St. Antonius Ziekenhuis zijn, die werkzaam zijn bij Zorg bij Jou. Samen met Zorg bij jou en de Patient Journey app zijn maatregelen genomen om uw privacy te bewaken. Als u gebruik maakt van de app gaat u akkoord met het delen van uw medische gegevens in de app. Wilt u geen gebruik maken van de Patient Journey app, neem dan contact op met team Thuismonitoring.

Contact opnemen

Uw vraag heeft spoed:

Bij levensbedreigende klachten belt u 112.

Uw vraag heeft geen spoed:

U neemt telefonisch contact op met team Thuismonitoring: 088 320 43 60. Wij zijn dagelijks bereikbaar van 09.00 tot 12.00 uur en van 12.30 tot 17.00 uur. 

Gerelateerde informatie

Code THU 09-AD

Terug naar boven