Zo gebruikt u Mijn Antonius

Uw afspraak voorbereiden in Mijn Antonius

Om u goede en veilige zorg te kunnen bieden, is het belangrijk dat uw gegevens die bij ons bekend zijn kloppen. Daarnaast is het ter voorbereiding op uw afspraak soms nodig dat u een vragenlijst invult. Via Mijn Antonius wordt u er automatisch aan herinnerd uw gegevens te controleren en zonodig een vragenlijst in te vullen.

Welke gegevens vragen we u te controleren

Heeft u een afspraak bij ons gemaakt? Dan ontvangt u 14 dagen voor uw afspraak een bericht via Mijn Antonius waarin we u vragen een aantal gegevens te controleren en om zonodig de vragenlijst(en) in te vullen die voor u klaarstaan: 

  • uw persoonsgegevens;
  • uw medicatie en
  • uw allergieën. 

In Mijn Antonius leiden we u stap voor stap langs deze gegevens. Zijn er dingen gewijzigd, u heeft bijvoorbeeld een nieuw medicijn? Pas dit dan zelf aan in Mijn Antonius. Uw zorgverlener kan hier zonodig rekening mee houden bij uw behandeling. 

U krijgt het bericht om uw gegevens te controleren in principe 14 dagen voor uw afspraak. U kunt de controle doen tot het moment dat u uw afspraak heeft. Heeft u uw afspraak al binnen die 14 dagen (bijvoorbeeld over 7 dagen al), dan krijgt u het bericht direct nadat de afspraak is gepland. Heeft u de controle niet gedaan? Dan ontvangt u 24 uur voor uw afspraak nog een herinneringsbericht.

Hoe vaak vragen we dit?

Deze controle is 2 maanden geldig. Heeft u binnen 2 maanden nog een afspraak, dan hoeft u uw gegevens niet nog eens te controleren. Als u voor deze afspraak wel een vragenlijst moet invullen, dan ontvangt u hiervoor wel een bericht. Zo weten we zeker dat uw gegevens actueel zijn.

Zo werkt het

U ontvangt een mail van ons dat er een bericht klaarstaat in Mijn Antonius. Daarna doorloopt u de volgende stappen:

  • Log in op Mijn Antonius. Op de homepagina van Mijn Antonius ziet u in uw tijdlijn uw meest actuele berichten en eerstvolgende afspraken. 
  • Klik bij uw eerstvolgende afspraak op de knop 'Voorbereiden afspraak' (zie afbeelding 1). U vindt deze knop ook bij uw eerstvolgende afspraak bij 'Overzicht afspraken' (zie afbeelding 2).
  • Daarna leidt Mijn Antonius u stap voor stap langs de te controleren gegevens. U begint bij uw persoonlijke gegevens. Heeft u deze gecontroleerd en zonodig aangepast? Dan gaat u met de knop Volgende verder totdat u alles heeft bekeken.
Afspraak maken mijn antonius
afspraakoverzicht mijn antonius

 

Uw afspraak voorbereiden - stap voor stap

Nadat u bent ingelogd klikt u bij uw afspraak op de knop 'Voorbereiden afspraak'. Dit kan op de homepage en op de pagina 'Overzicht afspraken' (via menu > 'Overzicht afspraken').

Afspraak maken mijn antonius
afspraakoverzicht mijn antonius

Uw voorbereiding begint met het controleren van uw persoonlijke gegegevens.

voorbereiden afspraak mijn antonius
  • Kloppen deze nog? Dan kunt u direct onder aan de pagina op de knop 'volgende' klikken.
  • Klik op 'persoonsgegevens wijzigen' om uw gegeven zelf aan te passen. Daarna klikt u op 'wijzigingen opslaan' en vervolgens op 'volgende'.
gegevens aanpassen mijn antonius

Nu vragen we u uw medicijnen te controleren. U kunt hier zonodig ook uw apotheek registreren of aanpassen.

Medicijnen controleren mijn antonius
  • Kloppen uw medicijnen? Dan klikt u onder aan de pagina op de knop 'volgende'.
  • Met de knop 'verwijderen' verwijdert u eenvoudig een medicijn dat u niet meer gebruikt. Met de knop '+ een medicijn toevoegen' voegt u er een toe. Uw zorgverlener controleert uw aanpassing bij uw eerstvolgende afspraak en past deze daarna definitief aan in Mijn Antonius.
  • U kunt hier zonodig ook uw apotheek registeren met de knop 'Apotheek toevoegen' of deze aanpassen. 
  • Als u klaar bent met wijzigen, klikt u onder aan de pagina op de knop 'volgende'

U komt op een pagina met een overzicht van uw allergieën en bijwerkingen die bij ons bekend zijn. Controleer of deze nog kloppen en compleet zijn. Zo kan uw arts hier rekening mee houden bij uw behandeling.

Allergieen mijn antonius
  • Kloppen uw allergieën en bijwerkingen? Dan klikt u onder aan de pagina op de knop 'volgende'.
  • Met de knop 'verwijderen' verwijdert u eenvoudig een allergie of bijwerking. Met de knop '+ een allergie of bijwerking toevoegen' voegt u er een toe.
Allergieen toevoegen mijn antonius
  • Als u klaar bent met wijzigen, klikt u onder aan de pagina op de knop 'volgende'.

Heeft uw arts ter voorbereiding op uw afspraak een vragenlijst klaargezet? Dan kunt u deze hier invullen.

Vragenlijst mijn antonius

Heeft u de vragenlijst ingevuld? Dan klikt u onder aan de vragenlijst op de knop 'doorgaan'. 

vragenlijst afronden mijn antonius

Daarna ziet u een overzicht van de antwoorden die u net heeft ingevuld en kunt u deze controleren.

vragenlijst controleren mijn antonius

Kloppen de antwoorden? Dan klikt u onderaan de pagina op de knop 'verzenden'. 

vragenlijst verzenden mijn antonius

U heeft de voorbereiding nu afgerond.

Mijn Antonius Helpdesk

Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:

  • Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
  • Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 12.00 en van 13.00 - 15.30 uur).
  • U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig. 
  • Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer of van uw tablet of telefoon? Dan kunt op locatie Nieuwegein terecht bij de vrijwilligers tijdens de computerinloop. Zij hebben de tijd om u rustig op weg te helpen. De vrijwilligers zijn aanwezig op:
    • Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
    • Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
    • U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek. 

Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:

  • Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
  • Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
  • Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
  • Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe. 
Terug naar boven