Zo gebruikt u Mijn Antonius

Inloggen op het portaal van iemand anders

Zorgt u voor een familielid, kennis of iemand anders? Dan kan het handig zijn dat u toegang heeft tot zijn/haar gegevens in Mijn Antonius. Uiteraard moet deze persoon daarvoor toestemming geven.

Degene waarvoor u zorgt kan u machtigen om zijn/haar gegevens in te zien. Als gemachtigde kunt u in het patiëntenportaal van de patiënt kijken en kunt u alles zien en doen in Mijn Antonius, wat de patiënt zelf ook kan zien en doen.

Zo vraagt u toegang aan tot het portaal van uw naaste

Op onze pagina wie heeft er toegang tot Mijn Antonius leest hoe u dit kunt aanvragen.

Veelgestelde vragen

Als u ouder bent met ouderlijk gezag, kunt u toegang krijgen tot het medisch dossier van uw kind tot 16 jaar. Meer informatie hierover leest u op onze pagina Kinderen en Mijn Antonius.

Mijn Antonius is gekoppeld aan uw eigen persoonlijke, medische dossier. U kunt dus alleen vragen stellen voor uzelf. Als u gemachtigd bent voor toegang tot de gegevens van een andere patiënt, kunt u wel vragen stellen over deze patiënt.

Nee, dat is niet mogelijk. Medische informatie is vertrouwelijk. Daarom hebben u en uw partner ieder een eigen Mijn Antonius-account. U kunt wel toegang aanvragen tot de gegevens van uw partner. Hiervoor moet uw partner dan toestemming geven. Hoe u dit regelt, leest u boven aan deze pagina.

Nee. Uw medische gegevens in Mijn Antonius zijn alleen zichtbaar voor u en uw gemachtigden. Uw huisarts of andere zorgverleners kunnen dus niet via Mijn Antonius toegang krijgen tot uw dossier. Uw zorgverleners in het St. Antonius Ziekenhuis hebben wel toegang tot uw gegevens via het elektronisch patiëntendossier.

Mijn Antonius Helpdesk

Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:

• Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
  • Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 12.00 en van 13.00 - 15.30 uur).
  • U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig.
  • Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer of van uw tablet of telefoon? Dan kunt op locatie Nieuwegein terecht bij de vrijwilligers tijdens de computerinloop. Zij hebben de tijd om u rustig op weg te helpen. De vrijwilligers zijn aanwezig op:
    • Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
    • Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
    • U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek.

Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:

• Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
  • Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
  • Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
  • Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe.