Vraag en antwoord Mijn Antonius

Algemene vragen over Mijn Antonius

Mijn Antonius is een beveiligde, persoonlijke online omgeving voor patiënten van het St. Antonius Ziekenhuis. In Mijn Antonius kunt u zelf 24 uur per dag, 7 dagen per week zelf uw zorg regelen. U kunt (een deel van) uw medische gegevens inzien en een aantal zaken regelen, o.a. afspraken maken, herhaalrecepten aanvragen, vragenlijsten invullen etc. Bij de onderstaande vraag ziet u een volledig overzicht van alle mogelijkheden in Mijn Antonius.

In Mijn Antonius kunt u zelf 24 uur per dag, 7 dagen per week:

  • afspraken maken
  • vragen stellen aan uw zorgverlener;
  • delen van uw medisch dossier bekijken;
  • onderzoeksuitslagen inzien;
  • een overzicht van uw medicatie en allergieën inzien en wijzigingen doorgeven;
  • herhaalrecepten aanvragen;
  • de bezoeksamenvatting inzien;
  • brieven aan uw huisarts en andere (externe) zorgverleners inzien;
  • een samenvatting van een deel van uw medische gegevens downloaden; een vragenlijst invullen die nodig is voor een afspraak of opname;
  • zien wie er in uw behandelteam zit(ten).

Alle patiënten die in het St. Antonius Ziekenhuis komen voor onderzoek en/of behandeling, kunnen gebruik maken van Mijn Antonius onder behandeling zijn. In onze instructie leest u hoe u een Mijn Antonius-account kunt aanmaken.

U kunt via Mijn Antonius digitaal contact opnemen met uw zorgverlener wanneer u wilt en vanaf welke plek u wilt. Hierdoor kan het zijn dat u minder vaak naar het ziekenhuis hoeft te komen.

Nee, er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van Mijn Antonius.

Indien u via Mijn Antonius een uitgebreide schriftelijke consultatie met uw zorgverlener heeft dan kunnen aan een consult op afstand mogelijk kosten worden verbonden. Lees hierover meer bij Vergoeding van uw zorg.

U kunt Mijn Antonius ook gebruiken via een tablet en mobiele telefoon. Mijn Antonius is beschikbaar als app. U kunt de app 'Mijn Antonius' downloaden in de Appstore of via Google Play. 

Mijn Antonius wordt ondersteund door de volgende browsers:

  • Google Chrome (versie 38.x en hoger)
  • Internet Explorer (versie 10.0 en hoger) - tot juni 2021
  • Microsoft Edge
  • Mozilla Firefox (versie 33.0 en hoger)
  • Apple Safari (versie 6 en hoger)

Mijn Antonius Helpdesk

Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:

  • Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
  • Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 12.00 en van 13.00 - 15.30 uur).
  • U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig. 
  • Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer of van uw tablet of telefoon? Dan kunt op locatie Nieuwegein terecht bij de vrijwilligers tijdens de computerinloop. Zij hebben de tijd om u rustig op weg te helpen. De vrijwilligers zijn aanwezig op:
    • Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
    • Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
    • U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek. 

Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:

  • Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
  • Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
  • Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
  • Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe. 
Terug naar boven