Maatregelen i.v.m. corona

  • Poliafspraken uitgesteld of telefonisch: om verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken, zorgen we ervoor dat er zo weinig mogelijk mensen tegelijkertijd in ons ziekenhuis zijn. Als het veilig en verantwoord is worden afspraken uitgesteld, of als het mogelijk is vervangen door een telefonische afspraak, e-consult of videoafspraak. Wordt uw afspraak uitgesteld of omgezet, dan wordt u ongeveer 1 week voor de afspraak hierover gebeld.
  • Afspraken die wel doorgaan: sommige poli-afspraken, onderzoeken, dagbehandelingen en opnames gaan wel door. Dan gelden extra voorzorgsmaatregelen.

    Voor sommige afspraken en onderzoeken in het ziekenhuis nemen we, alleen indien nodig, enkele dagen van tevoren per mail/Mijn Antonius (het patiëntportaal) of telefoon contact met u op om te vragen naar klachten die op corona kunnen wijzen. Bij klachten wordt de afspraak uitgesteld óf gaat de afspraak door en worden passende maatregelen genomen.

Meer weten over corona en bijkomende maatregelen.

---

Afspraak maken

Bij veel specialismen kunt u zowel telefonisch als online een afspraak maken. Op deze pagina vindt u de telefoonnummers.  Onze poli's zijn bereikbaar van 08.30 tot 16.30 uur.  U kunt online een afspraak maken als u een account heeft voor ons digitale patiëntportaal Mijn Antonius.

Wat neemt u mee naar uw afspraak?

  • Een geldig identiteitsbewijs. Bent u nog niet als patiënt ingeschreven bij het St. Antonius? Wilt u zich dan 15 minuten vóór uw afspraak inschrijven. Dat kan bij de centrale receptie waar we uw persoonlijke gegevens vastleggen en een foto maken voor uw medisch dossier.
  • Uw zorgverzekeringspas.
  • Een verwijsbrief van uw (huis)arts. Als u geen verwijsbrief van uw arts heeft ontvangen, dan heeft uw arts deze digitaal naar ons verzonden.
  • Een actueel medicatieoverzicht. Uw apotheek kan u een overzicht geven van de medicijnen die u gebruikt. Als u zorgverleners en apothekers toestemming heeft gegeven uw actuele medicatiegegevens op te vragen via het Landelijk Schakel Punt (LSP), hoeft u zelf geen overzicht mee te nemen.
  • Een lijstje met uw vragen. Dit kan handig zijn tijdens het gesprek met uw zorgverlener. Ook is het goed om iemand mee te nemen. Soms krijgt u veel informatie. Samen onthoudt u meer.

Afspraak verzetten of afzeggen

  • U kunt uw afspraak tot 24 uur van tevoren verzetten of afzeggen door te bellen met de poli.
  • Afspraken die u online gemaakt heeft, kunt u zowel online als telefonisch tot 24 uur van tevoren verzetten of afzeggen via het patiëntportaal Mijn Antonius.

Patiëntportaal Mijn Antonius

Het is handig om voordat u de polikliniek bezoekt een account aan te maken in Mijn Antonius. U kunt uw account dan direct laten activeren op de polikliniek.

Naast het maken en/of verzetten van afspraken biedt mijn Antonius veel mogelijkheden om zelf u zorg te regelen. Lees alle informatie over Mijn Antonius.

Infectiepreventie

In sommige gevallen zijn bij een polibezoek extra hygiënemaatregelen nodig. Als u een van de onderstaande vragen met ‘ja’ kunt beantwoorden, verzoeken wij u dit te voor uw bezoek te melden bij de poli waar u een afspraak heeft:

  • Bent u de afgelopen 6 maanden behandeld in een buitenlandse zorginstelling?
  • Bent u de afgelopen 2 maanden opgenomen/behandeld in een Nederlandse zorginstelling?
  • Werkt of woont u op een bedrijf met levende varkens, vleeskalveren of vleeskuikens?
  • Heeft u in de afgelopen 2 maanden in een centrum voor asielzoekers gewoond?
  • Bent u BRMO-positief?
  • Bent u MRSA-positief?
  • Bent u huisgenoot/partner/verzorger van een MRSA-positieve patiënt?