Behandelingen & onderzoeken

Diabetes type 1 - Thuismonitoring

Contact

Met de Thuismeten-app kan uw zorgverlener uw gezondheid op afstand in de gaten houden. Door de thuismonitoring kunnen we eerder zien of u extra begeleiding nodig heeft en hoeft u niet te wachten tot de volgende afspraak in het ziekenhuis. De thuismonitoringsverpleegkundigen volgen uw gezondheid op afstand en nemen contact op als dat nodig is. Ook kunt u zelf eenvoudig vragen stellen via de app.

Waaruit bestaat thuismonitoring bij Diabetes type 1 

Als u kiest voor thuismonitoring, verwachten we van u dat u de informatie uit de Thuismeten-app leest en gegevens invult. Uw behandelaar bepaalt hoe vaak u dat doet: om de 2, 4, 6 of 10 weken. Dit hangt af van hoe goed uw bloedsuiker is ingesteld. Als het nodig is, kan dit worden aangepast.

We vragen u gegevens in te voeren over: 

  • Sensorgebruik (hoeveel procent van de tijd zijn uw glucosemetingen opgeslagen).
  • Tijd binnen doelbereik (tijd dat bloedsuikers tussen de 3.9-10.0 mmol/l zijn).
  • Tijd onder doelbereik (tijd dat de bloedsuikers lager dan 3.0 mmol/l zijn).

Diabetes type 1 is een chronische ziekte. Daarom stopt de thuismonitoring niet.

Zo installeert u de app Thuismeten

  1. U krijgt een e-mail van het St. Antonius Ziekenhuis op het e-mailadres dat u heeft opgegeven. Ziet u de e-mail niet meteen? Kijk dan in uw spam of ongewenste e-mail.
  2. Download de app ‘Thuismeten’ (Luscii) op uw telefoon of tablet in de App Store of Google Play.
  3. Open de app en vul uw gebruikersnaam in die in de e-mail staat. Daarna krijgt u een e-mail met een controlecode. Vul deze code binnen 15 minuten in, anders verloopt de code en moet u zich opnieuw registreren.
  4. De thuismonitoringsverpleegkundige neemt telefonisch contact met u op om te vragen of de installatie van de app is gelukt en om eventuele vragen te beantwoorden.

Let op: U krijgt meldingen via de app, bijvoorbeeld als u een vragenlijst moet invullen of iets moet lezen. Zorg er daarom voor dat meldingen via e-mail of pushberichten aanstaan. Hoe u dat instelt, verschilt per telefoon of tablet. Kijk hiervoor in de handleiding.

Contact opnemen

Uw vraag heeft spoed

Bij levensbedreigende klachten belt u 112.

Uw vraag heeft geen spoed

  • U stuurt een bericht in de Thuismeten-app via ‘Berichten’. Wij nemen binnen één werkdag contact met u op: telefonisch of via de app.
  • U kunt ook telefonisch contact opnemen met team Thuismonitoring: 088 320 43 60. Wij zijn elke dag bereikbaar van 09.00 tot 12.00 uur en van 12.30 tot 17.00 uur. 

U heeft een technische vraag over de Thuismeten-app

U belt Luscii Support: 085 130 58 51. Dit is de leverancier van de Thuismeten-app. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.

Vergoeding van uw zorg

Het beoordelen van uw gegevens via thuismonitoring is onderdeel van uw zorg door het ziekenhuis. Thuismonitoring wordt vergoed vanuit de basisverzekering, maar kan gevolgen hebben voor uw eigen risico. Heeft u vragen hierover, neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.

Gerelateerde informatie

Code THU 11-AD

Terug naar boven