Home Ziekenhuis

Wachttijden

Het is drukker dan normaal in ons ziekenhuis. Hierdoor kan het voorkomen dat u langer moet wachten voor uw afspraak of behandeling. Soms kan het ook voorkomen dat wij niet-urgente ingrepen moeten uitstellen. Wij vinden het heel vervelend om deze maatregelen te moeten nemen en hopen op uw begrip.

Voor een afspraak is het niet altijd nodig om naar het ziekenhuis te komen. We proberen veel afspraken telefonisch of via video (beeldbellen) te doen.

Voor spoed kunt u in elk geval altijd bij ons terecht. Als u vragen heeft of u maakt zich zorgen, neem dan contact op met de betreffende poli.

Wilt u weten hoelang de wachttijd voor bepaalde zorg in ons ziekenhuis is?

Klik hieronder op het specialisme waarvan u de wachttijd (ook wel toegangstijd genoemd) wilt weten. 

Wachtlijstbemiddeling

Als u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact met ons opnemen, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller geholpen kunt worden. De maximale aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de zogenoemde ‘Treeknorm’), bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek (onderzoek) 4 weken. Voor een behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd 7 weken.